Thursday, April 22, 2010

masih ada harapan nak settle ke...?





"...kembalikan lah kami ke jalan yang Kau berkati, anak dunia kini tak putus disengsarai di sana sini..." ~ Pengasih - Iwan ~

Sejak akhir2 ni...aku kerap ulang play lagu ni dari hpon aku. Terasa nak bawak kat karaoke je. Mcm biase...sebelum 'beraksi' kena ambik feel dulu. Tapi, makin kerap aku dengar lagu ni, makin sayu pulak terasa. Lebih2 lagi kat lirik "anak dunia" tu. Sayu sebab terbayang keadaan kat timur tengah nun - diaorang (siapa lagi kalau tak 'bangsa terpilih' dengan orang Palestine) tengah 'perang'...yang ramai jadi mangsa...kanak2.

Umum waimah satu dunia tahu, keadaan tu tak pernah sepi dari dipertontonkan media massa. Macam jadi kemestian pulak jadi slot2 utama berita kat tv, radio atau surat khabar.

Pernah ke kita terpikir (bagi yang berfikirlah...yang tak ambik port memang la buat tak tau je)....kenapa hal ni berlaku, apa puncanya, pihak mana yang mulakan dan.................mungkinkah ada penyelesaian konflik atau sudah tertulis, tiada noktah sehingga penghujung usia dunia???

Mungkin you all ada knowledge atau pendapat tentang perkara ni yang boleh kita kongsi bersama. Sekadar untuk ambik tau apa yang berlaku di sekeliling kita sekarang ni. Dan aku akan cuba kongsikan apa yang aku tau (tak banyak la...) untuk sama-sama kita renungkan sejenak...mungkin berguna untuk kita jadikan iktibar. TUNGGUUUUUUU....!!!!!!

No comments:

Post a Comment