Tuesday, May 11, 2010

Siapa Yang Salah??

Baru2 ni kita dikejutkan dgn cerita seorang remaja yg maut ditembak pihak berkuasa. Dan, lepas tu, seorang lg remaja ditembak. Tp nasib baik cuma cedera je.
Hishhh...apa cerita ni??
Lepas tu, pihak yg menembak dikenakan tindakan.

Aku terpanggil utk kongsi sikit pandangan aku tentang hal-hal ni. Diulangi...PANDANGAN sahaja!!

Dengar cerita, remaja-remaja tu ditembak selepas diberitakan cuba melarikan diri dari pihak berkuasa. Persoalannya...adakah tindakan pihak berkuasa tu betul??

Dipihak REMAJA...diaorang tak sepatutnya lari bila ditahan. Unless, memang diaorang ada buat salah.

Dipihak PIHAK BERKUASA...diaorang tak sepatutnya tembak sehingga bole menyebabkan cedera parah atau maut.

Aku tak menyebelahi mana2 pihak. Baik remaja tu atau pihak berkuasa.

Bagi aku;

Remaja tu SALAH...sebab TAK BERHENTI BILA DITAHAN. Atau dengan kata lain...polis dah ada kat situ, kenapa nak lari?? Rilek la kalau tak de buat salah!!!

Pihak berkuasa tu SALAH...sebab patutnya tembak ditempat yang tak memudaratkan.

Walau macamanapun, mungkin pihak berkuasa tu gabra atau takde pilihan lain.

Maklumlah, kalau kita tgk skrg ni, byk jugak jenayah yg melibatkan remaja.
Contohnya, golongan2 yg suke berlumba kat jalanraya...tak kira la motor atau kereta. Dah byk kali dibgtau supaya jgn buat. Sebab membahayakan nyawa org lain. Apalagi nyawa sendiri. Aku dengar pun hangin je.

Bila nak tahan, diaorang redah. Pihak berkuasa jugak yg kena langgar. Patah riuk pun ada.

So, mungkin diaorang dah tak tahan. Tembak je la.

Hohohoho...pandangan aku je tau.

Jangan marah!!!!

2 comments:

  1. remaja slalu gelabah bila jmpa polis~

    ReplyDelete
  2. mesti ada buat salah tu...
    so, para remaja...pls don't gabra bila polis tahan.

    ReplyDelete