Wednesday, February 23, 2011

Itu Macam La Bro...!!!


Laporan akhbar baru-baru ni menyatakan Mesir membenarkan kapal perang Iran melalui Terusan Suez untuk ke Syria.

Secara peribadi, aku sokong dan mengalu-alukan keputusan Mesir yang sekarang ni takde Presiden. Kalau si Hosni masih jadi Presiden Mesir, memang sure kapal Iran tu tak dibenarkan lalu.

Satu dunia tahu si Hosni tu sekutu kuat Negeri-negeri Bersatu Amerika (USA)...dan secara automatik, si Hosni tu sekutu Israel.

Tengok je la sebelum ni, ...bantuan kemanusiaan ke Gaza melalui Mesir disekat/dilengahkan...tembok maha dalam ke bawah bumi dibina sepanjang sempadan dengan Gaza. Sebabnya, sengaja terpengaruh dengan polisi Israel terhadap Gaza.

Yang si Israel ni pulak, Iran nak lalu pun takut...kata provokasi konon!!!

Maka, benarlah firman Allah yang bermaksud;

"(Walaupun Yahudi dan munafik bersatu), mereka tidak akan berani memerangi kamu kecuali di kampung-kampung yang berbenteng kukuh atau di sebalik tembok. Ini kerana, kegoyahan bangsa mereka sendiri yang tidak bersatu dan selalu bermusuhan. Sedangkan, engkau menyangka mereka bersatu padu. Padahal, hati mereka berpecah-belah (berlainan kepercayaan). Ini kerana, mereka adalah kaum yang tidak memahami (perkara yang boleh memberi kebaikan kepada mereka)." - Surah Al-Hasyr : 14

Yang sebenor-benornya...Israel @ Yahudi dan sewaktu dengannya tu penakut, pengecut, takde teloq. Kalau ada teloq pun...bagi anjing makan lagi bagus!!!!

p/s : Sumber petikan YAHUDI Menurut Al-Quran, Hadis, Taurat dan Injil dan Utusan Malaysia

No comments:

Post a Comment