Saturday, May 15, 2010

Nasib baik!!! ....kalau tak....issshhhh

Today is Saturday.
Hari yang paling santai untuk buat keje.
Lebih santai kalau semalam Malaysia menang badminton (huhuhu...).
Paper work banyak...tp takde mood nak buat.
Rasa mcm nak balik rumah cepat.

Disebabkan hari kerja yang santai, baik pegi ronda2 kat site.
Jalan2 kacau orang keje...hahahhaha.
Lepas satu tempat ke satu tempat aku pegi.

Dan, kat satu tempat tu...projek Apartment 10 tingkat.
Adalah satu peritiwa yang betul2 berlaku depan mata aku.


Gambar yang aku sertakan menunjukkan 'tangan' kren dah patah. Skru longgar ke...pin tercabut ke...wallahualam.

Kren tu tengah unloading besi perancah dari treler biru tu. Masa muatan di'lift' naik tiba-tiba 'tangan' kren tu patah. Muatan terus terhempas balik kat deck treler. Nasib baik orang kat deck tu sempat mengelak.

Tapi...kabel melibas dan kena pada orang kat deck tu. Phewww...kalau kena kat batang leher macamana??? Mau putus kepala mamat tu.

Dan nasib baik 'tangan' kren tu tak jatuh ke bawah. Kalau jatuh ke atas??? Lagi panjang cerita nanti (lawak bodoh).

So...safety first kalau terlibat dalam industri ni. Macam2 boleh berlaku tanpa kita duga.

Tu belum aku cerita hal2 mistik lagi tu. Nanti la...free2 aku ceritakan.
SERAMMMMMMM....HEEEEEEEEE!!!!!!

No comments:

Post a Comment