Monday, May 31, 2010

BUAYA

Dalam bahasa melayu - BUAYA
Dalam bahasa inggeris - CROCODILE

Blogger Capal Burok pernah buat entri pasal sandle yg begitu famous skrg ni iaitu CROCS.

Pada aku bukan la lawa sangat...depan dia besor (mcm kepala buaya kot)...pastu ada lubang2 pulak. Entah kenapa ramai sangat org suka. Pegi mana2 pun ada org pakai.

Untuk pengetahuan korang...Aku dah ada sepasang CROCS ni. Dah lama dah.
Tapi bukan sandle.
CROCS yg berupa sepasang kasut.
Nampak 'cara' la pada pandangan mata aku.
So, aku sambar sepasang.
Mahal oiii...
RM110
...dan sampai sekarang masih elok lg. Kena la dgn reganya dok?
Sandle pun ada...RM50.
Pehhh...mahal...mahal...
Tak termampu den nk beli sandle rupa tu dengan harga RM50.

Tapi, la ni...
Banyak pulak CROCS yg murah2.
Terbakar jugak aku...
Aku beli dulu RM110...skrg ni, sebijik mcm aku punye...RM50 je!!!
Rupa2nya...yg murah tu bukan ORI.
Ahhh...pedulik apa ori ke tak ori ek...

Disebabkan banyak CROCS yang tak ori menguasai pasaran...
La ni...

Satu family aku pakai CROCS...

Dari kiri : si kecil 2 tahun punye, si mentel 5 tahun punye, aku punye...heh heh heh

Dari kiri : si jantan 8 tahun punye, si jantan 11 tahun punye (dua2 sama saiz)


Hah...yang ni dua2 ibu diaorang punye (tak mau kalah...nak dua pasang tuuu...)


Teringat kata2 Capal Burok...

Kalau capal warisan melayu kita jadi famous macam CROCS kan best.

No comments:

Post a Comment