Monday, May 31, 2010

memang dasar binatang

Malam tadi last dinner dgn 'housemate' aka 'site mate' (betul ke ayat aku ni?).
Rakan kerja seangkatan yg dapat offer keje kt tmpt lain.
Bermakna aku akan menggalas keje2 dia nnt. Maka, kurang la jugak korum main bowling....huhuhuhu.

Tgh syok mkn...tv memaparkan berita yg menaikkan darah aku...dan jugak sedikit meruntun rasa sedih.

MISI BANTUAN KE GAZA DISERANG TENTERA ISRAEL dan diberitakan...2 MAUT, 17 CEDERA.
Tak pasti bagaimana diaorang maut.
Mungkin dari...
* tembakan dari salah sebuah kapal tentera laut Israel.
* tembakan tentera Israel yang mendarat di atas kapal misi bantuan.

Yang nyata...
tindakan tentera Israel adalah...
biadap...
kurang ajar...
kurang asam...
tak masuk ajar...
takde hati perut...
takde perikemanusiaan...
tak ubah macam binatang...
tak layak dipanggil manusia...

sebab...

* serangan dilakukan di perairan antarabangsa (bukan kawasan Israel pun. Ingat mak bapak diaorang punya kawasan ke...).

* serangan dilakukan ke atas orang awam...bukannya tentera yang mungkin mengancam diaorang.

Siapa yang akan membela nasib Palestin?
Siapa yang akan 'mengajar' Israel?

Pada waktu2 begini...
aku teringatkan...Salehuddin Al-Ayubi.
aku teringatkan...Khalifah-khalifah Uthmaniah.
aku teringatkan...Saddam Hussin.

Cukuplah wahai bangsa Arab...
Cukuplah hukuman yang ditanggung Palestin akibat dari perpecahan di kalangan kamu...
Cukuplah kesenangan dan kemewahan yang kamu nikmati dari kurniaan tuhan tetapi membiarkan saudara kamu dipijak-pijak sewenang-wenangnya...

It's now 12.10am...
Sori korang...kali ni entri aku agak beremosi sikit.

No comments:

Post a Comment